7 Şubat 2011 Pazartesi

Sıcaaak… Çok sıcaaaak… (24.06.2007)

Bu haftaki dalışın muhabbeti günler öncesinden başladı J Lale Hanımcım Çeşmede olunca cumartesi işten çıkıp İzmir sıcağından bir an evvel kaçarak Çeşmeye geldim… Havuz başı keyfi, muhteşem yemekler ve bahçede uzuuun uzuuuun sohbetten sonra ertesi gün daha doğrusu aynı gün içinde birkaç saat sonra dalacağımızı hatırlayıp artık uyumaya karar verdik. J
Bu arada hafta içi 4–5 saatlik uykuyla kalkmam neredeyse imkânsızken, hafta sonu hele bi de dalış olunca cin gibi nasıl ayaklanıyorum anlayabilmiş değilim. J
Neyse Şükoyu da Ilıca garajından alıp, saat 9.30da tekneye yanaştık J milletle özlem giderdikten sonra yer telaşına düştük. Biraz (!) kalabalık… Hava da sıcak ya… Yukarıda bir yer bulduk ama muhabbetten uzak… Olmadı… Şah’ ı da alacağımız ortaya çıkınca hatunlar o tarafa geçtiler; ben kaldım... Şimdi nereye gidileceğine karar verilecek, isimler listelenecek falan… Kaçırmamam lazım J)))
A-aaa Güçhaan… E siz hala tatilde misiniz?
Yok… Gitmişler İstanbul’da tatil yapmışlar, tekrar çeşmeye çalışmaya gelmişler… J))…
Bu hafta Hocalardan Aziz var J
OOooo… Gürel ve Oğuzhan geldiler…
Hamdi var…
Deniz yetişti…
Haribo Tolgayı sanırım miço olarak işe almışlar J Daha doğrusu Roger Şah’ a kaptan olunca (yürüyüşü bile değişmişşş…) ondan kalan işleri de Tolga yapıyor…
Küçük Tolga firarda… J
Dazlak bi delikanlı merhaba dedi, merhaba dedim ama… a-aaa Doruuuk… Bu sene bööööle… ehh küresel ısınma…
Erdinç, Mehmet Hocamcım ve Dafniiiiyi söylememe gerek yok artık…
Cümbür cemaat dalıştayız yani… bi siz eksiksiniz işte… J)
Monem’ e dün gidilmiş L… Bugüüüün… Önce bi Ayrıktaş yapalım…
Mehmet Hoca elinde liste tahtaya grupları oluşturuyo… 3 tane eğitim, 6 tane discovery dalışı var… Gerçekten kalabalığız…
1. grup Aziz Hoca ve benzerlerinden oluşan 4 kişilik free bir grup; 2.grup Gürel’ in grubu (a-aaa… Gürel de Dive Master olmuş babababaaaaa) onlar da 4 kişiler; 3. grup Roger’ ın onlar da sanırım 6-7-8 kişi falanlar peşlerinde Haribo Tolga olacak; 4. grup Doruk liderliğinde 11 kişi ile biziz (höööö???) Defne de bizim grupla dalacak. Mehmet Hoca Lale Hanımın endişeli olduğunu biliyor Defne’ yi bu işle görevlendiriyor. Ben de Defne’ ye biraz kopya veriyorum ;) ilgi alaka ve şefkat gösterirsen aşağıda rahat edersiniz diye ;) çünkü biliyorum yukarıda yanındakilerle ne kadar rahat olursan aşağıda da o kadar rahat oluyorsun J
Biz 4.grup olduğumuz için rahatça yayılabiliriz ama ben yine de önceden takımları hazırlıyorum, geriye bi giyinmekle ağırlık kalsın…
Tam muhabbete oturuyoruz ki, Mehmet Hoca bana Gürellerle gider misin diyor. E giderim. Oğuzhan’ la badi olucaz, Gürel başımızda… Tamamdır yani… Nema problema…J E hazırlanmak lazım, çünkü geldiiiik… allaaaaahhh… Bir hızlı giyindim ki… Nasıl oldu hayret J… Oğuzhan’ ın badiliğini seviyorum; suya girmeden birbirimizi kontrol ettik, gerçi daha çok Oğuzhan beni J arka arkaya da atladık… Sudayız J
Esas haber… Ben bugün başka bi maskeyle dalacağım J Eveeet… İki renkli maskeyi müzeye kaldırabiliriz artıııık… Cumartesi bi malzemeciye gittim J 2 gözlü maskelere bakarken, bunların çift renklileri var mıııııı? Diye sorunca adam manasızca bana baktı J)))))
Dört kişiyiz… Mine Gürel’ le badi, biz Oğuzhanla… Gürel çok derine gitmeyiz, duruma bakarız diyo… Mine de uzun zamandan sonra dalıyomuş bugün… İyiii… Ben rahatım, iki tane kapı gibi arkadaşım var ya J)) Rota belli zaten… İnişe geçiyoruz… Bu hafta inişte problem yok… zztt… Aşağıdayım ama acayip sesler geliyo… Allah allaaahhh… bi dakka kulakta problem var… Tamam dengelendi… Allah allaaaahhhh bu ses ne yauw??? Daaaarrrrrttttt dddaaaaarrrrrttttt ötüyo… alllah aallaaahhh… du bakalım hayırlısı… a- aaaa maskeden çıkıyo bu sesler yauw…. Çok sıkı oldu galiba; ondan böyle öter mi ki? Allah alllaaahhh… Resmen korna gibi ötüyo yaaa… heeyy bastırınca geçti, hava mı kaçıyo? Nasıl oluyo yaa?? Yaa ben nefes alıp vermeyi mi unuttum ki… nefes verdikçe daaarrrttt…. Offf amma gürültülü bi dalış oldu bu yaaa… Ama olsun en azından sesin kaynağını tesbit ettim J acaba duyuluyor mudur? J))) Oğuzhan paletimden çekiyo… eyvah ne var??? Bi de dönüyorum ki sağımda birisi dizlerinin üstünde selam durmuş J))) haydaaaa kim şimdi bu?… tanıdım tanıdım bizim ofisten Bülent… Ege Baracudasıyla dalıyo… Yukarısı ne kadar kalabalıksa aşağısı da bir o kadar kalabalık… Çok sıcak ya…
Neyse biz yolumuza devam ediyoruz… Etrafta papağan çok; renkleri de nasıl parlak; uzun zamandan sonra bizi karşılarken yeni pullarını mı takınmışlar nedir J süslenmiş resmen bu balıklar… Dönüyoruz kayaların etrafını, yarıktan geçicez ama sanırım burası orası değil J ben etrafından dolaşalım demek isteyerek sol tarafı işaret ediyorum, devam ediyoruz… Hah işte bizim ayrık J)) geçiyoruz… dönüşe geçtik artık… gürültüden başka problem yok; maske ötüyor dooooorrrttttt doooorrrtttt…
Bu arada Gürel’ le yukarıda geçen dalışta navigasyon eğitimini nasıl başardığımı konuşmuştuk. O aklına geldi heralde dönüyo bana “tekne nerde” diye soruyo. Ben de gösteriyorum ama; bilemedin gibi falan bi işaretler yapıyo; biz Oğuzhan’ la birbirimize bakıp anlam veremiyoruz J sonra çizdiğimiz koca U’ dan sonra ben anlıyorum ki teknenin yerini sadece beni test etmek için sormamış J))))
Bu sefer aldı mı beni bi gülme… Oğuzhan’ a duyuyo musun diye maskenin kenarını gösteriyorum, o da ne demek istediğimi algılayamıyo haklı olarak… J)))
Biz yolda önce Ege Baracuda’ nın teknesini buluyoruz. Benim havalar yerinde, kaybolduk falan diye abartıp telaşlanmıyorum da, suyun altındayız bu sıcakta işte daha ne… Keyfim yerinde… İlerliyoruz… Ama sonunda teknemizi görüyoruz, çıkıyoruz haydi bakalım…
Ben palet vuruyorum, Gürel önce yavaş diye işaret ediyo… Tamam deyip azcık hava boşaltıyorum; balon olmayalım de mi ama…
Bu sefer onlar benden çok uzaktalar…
Allah allaahhh palet vuriim diyorum…
A-na paletler yosunlara deyiyo…
Yauw ben çıkamıyorum ya…
allaaahhh allaahhh…
BCye hava basmak da aklıma gelmiyo…
Ben gülüyorum halime… O kadar vakit dalama dalama şimdi de çıkama…
Olcak iş mi şimdi bu yaaa…
Gürel’ le Oğuzhan yanıma gelip beni yukarı doğru çıkarmaya başlıyolar… Biri sağımda biri solumda ellerimden tutmuş beni yukarı çıkarmaya başlayınca biraz telaşlanıyorum, bana bişey mi oldu diye J yoksa o zamana kadar güle oynaya durumu vardı…
Ben hala ne olduğuna anlam veremiyorum… Sonra Erdinç’ le konuştuk; negatif olmuşum meğer…
4.grup da atlıyor bu arada, onlar için yemek ayırıp, çanı çalıyoruz… Yemekler lezzetli, yeni teyze herkesten tam not alıyor… Yalnız biraz otoriter bi abla aman bilginize…J))
Bizimkiler geldiğinde Lale Hanımcım dalıştan pek memnun mesut, dalış başarılı geçmiş, unutmamış dalmayıJ)) demek uzun süreden sonra dalan herkeste bu endişe oluyor J)
Bu arada Hocamcıma Cuma günü ne yaptığımı anlatmam lazım J)) heran aranabilir çünkü J))))
Feryal’ i biliyosunuz… İstanbulda KSM ile dalışlara gidiyor. Onlar da 7-8 Temmuzda Bodruma dalışa geleceklermiş; Feryal bana da söyleyince, hemen “gelirim tabi” dedim… Fakat hiç bi detay yok… Feryali arıyorum Lizbon’ daymış J)
E nasıl bilgi alıcam ben???
KSM’ nin sitesine baktım, orda da herhangi bi bilgi vs yok… Amaaa Savaş hocanın mail adresi var….
Nınınıııı… Ben de mail attım…
E tabi Bodrumda kimlerle dalıcaz; her dalış grubunda KSMden birileri olacak mı yoksa yerlilere kurban mı edilecez, Savaş Hoca da Mehmet Hoca gibi kompresöre varana kadar kontrol ediyor mu? Ben ne biliiim… Biliyosunuz bilmeden de rahat edemiyorum J))
Mailde en sonda da yazdım Hocam Mehmet Huz, hakkımda bilgi alabilirsiniz diye J)))))
Sanırım Savaş Hoca “geliyo bela” diye bulaşmak istemedi hala cevap gelmedi çünkü J))))) ya da cevap alamayınca gitmiycem diye de düşünmüş olabilir J)))) şimdilik bilemiyoruz J))
Biz bunları konuşup şamata yaparken 2.dalış için Topuk’a karar veriliyo… E hemen hazırlanmak lazım… Ama önce eğitimler atlıycak, sonra discoveryler var… Biraz daha bekleyebiliriz… Bu arada Topuk’ da ağ atılmış L((
2.dalışta Oğuzhan’ ın kardeşi Pınar da bizimle birlikte, ilk dalışta pörtlemiş, 2.yi yapmak istemiyo… Ama bizim muhteşem dörtlüye katınca onu da, bi koşu hazırlanmaya başlıyo J Bu sefer ben Mine’ yle badiyim, Oğuzhan Pınar’ la badi. Ben bu maskeyi ötüyo diye değiştiriyorum, başka bi maske… Aştım yani bi günde 2 değişik maske…
Ve Mineyle biz suda diğerlerini bekliyoruz…
Vaayyyy… Artık sona kalmıyorum, değişik maske kullanıyorum, başkalarıyla dalışa gitme planları falan yapıyorum… Büyüdüm demek… J
Gürel önde biz arkada ilerliyoruz… Etrafımız ağla çevrilmiş L bi tane balık ağa takılmışL(( Gürel onu kurtarmak için yanaşıyor, balığı çıkartıyor ama kurtaramadı, boğulmuş sanırım L(( bu sefer de Gürel yakalanıyo ağlara… Biz Mineyle bekliyoruz… Oğuzhan yardım etmeye çalışıyo, o arada neyse ki bizim özgür dalgıçlardan birileri yetişip bıçaklarını çekiyolar… Gürel kurtulunca biz yolumuza devam ediyoruz… Topukda turumuzu ağların kâh altından kâh üstünden geçerek tamamlıyoruz… Akıntı var ama çok kuvvetli değil… Uçar gibi… Çok eğlenceli… Karagöz ve çipuralar süper… Balıkların hepsinde bir parlaklık var bugün J)) Bu sefer tekneyi bi seferde buluyoruz ve ben de dibe indiğim gibi çıkıyorum J))
4.grubun dalışını beklerken biraz uyukluyorum…
Sonraaa…
Helva zamanıııı…
Dönüş zamanı…
İş zamanııı…
Sıcaaaaak…Çok sıcaaaaak… Daha da sıcak olacaaaaaak…
(hatta oldu da anca kendime geldim Jhala bile sıcak…)
Onun için k(d)alın serin serin…
Elvan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder