20 Mart 2011 Pazar

Veeee… (18-23 Mayıs 2010)

Feryal aradı…
19 Mayıs’ ta Sharm’ a gidicez… Haluk da eğitimlerini tamamlamış olacak, Evşen’ in badiye ihtiyacı var… Gelir misin?
Sizceee?...
Wallaa… Kriz mriz… İşler güçler… Duruma göre bakarız… Geliyorum diye düşünün dedim tabii…
Bu arada benim göçebe hayatım aldı başını gitti… Yarı İzmir yarı İstanbul yaşamaya başlıyorum falan… Tam da bütün bunların ortasında işler de açıldı… İstanbul’ da bir sürü projeye davet alıyoruz, fiyat veriyoruz…
Gün geldi çattı… Pasaportları göndermek lazım vize için… E gönderiiim canım, en fazla bi Mısır vizem olur J
Bi İzmir… bi İstanbul…
Ev işi tamam bu arada… İşler de yolunda gidiyo… Patrona dedim ben 19–23 arası izin… Tamam dedi daha bitmeden cümlem… Zaten 18’ inde İstanbul’ da toplantı var… ehehheee… Ordan da ben kaçaaarr…
İşleri daha fazla anlatmıyiiim yoksa bitmez bu yazı… J
Neyse 18’ i sabaha kadar çalışıp 20’ sinde verilecek ihale dosyasını tamamladıktan sonra sabah kendimi Evşen’ e atıyorum… Kaybolma ve trafik riskine karşı biraz(!) erken çıkmışım; yataktan kaldırıyorum badiyi J))
Biraz evde yayıldıktan sonra çıkıyoruz; saat 12’ de havaalanında buluşucaz Feryal ve Haluk’ la…
Bu arada Exit Aydın organize etti gidişimizi… Hadi bakalım J))
2 tane de doktor varmış bizimle birlikte, birisinin Bengisu olduğunu maillerden biliyoruz… Nasıl birileri acaba diye hiç kafa yormuyoruz… dalıyolarmış işte J))
Gidiyoruz Mısır Havayollarının bankosuna…
Sıra bize geliyo…
Koltuk numaralarını ayarlamaya çalışıyolar… 2+2 diyoruz… 3+1 olursa bir kalan koridorda olsun falan… Adamın kalan aklını da aldıktan sonra uçuş kartlarımızı alıp bagajlarımızı veriyoruz J))
Pasaport kontrolüydü, free shop turuydu derken vakit geliyooo… E acıktık ama yaa… Neyse artık uçakta… oohh açarız şarapları da…
Ben uçağa giden koridorda son telefon konuşmalarımı yaparaktan ilerliyorum… Haluk ve Feryal’ i yan yana oturtuyoruz; Evşen’ le ben de koridor başlarında olmak üzere yan yana sayılırız… Bizi yanyana oturtmayı başaramayan adam diğer katılacak 2 dalgıçı Evşen’ in yanına denk getirmeyi başarmış J)))
Böylece grubumuzu da tamamlamış oluyoruz…
Havalanmaya hazırız…
Bismillahirrahmanirrahiiiiiimmm….
????
El fatihaaa…
Nooluyo yahuuu…
Mısır havayolları da uçuşa hazırlanıyo… J)))
Önce Arapça anonslar….
Ceket-ül hayat taht-ül makat…
J)))))) İngilizcesini dinlemeye gerek kalmadı zaten… Anladık can yeleklerinin nerde olduğunu… J))))
Uçuşu anlatiiim miii… çok detaya girmiycem ama bir hostesimiz vardı ki sormayın gitsin… Evlere şenlik… Gözler sürmeli… Bakışlar baygın… Çene hat safhada düşük J))) Yemek servisi kırk saat sürdüğü gibi bi de üstelik şarap yokmuuuuuuuşşşş L
Kahire’ ye geldik, inişe geçiyoruz… Piramitleri görebilir miyiz acaba diye camdan bakmaya çalışıyorum ama kentin üstünde kahverengi bir bulut var… bişey göremeden iniyoruz… Kahire havalimanında adım başı pasaportlarımızı kontrol ediyolar; işsizliğe mi teröre mi çare anlamadım J)) Sharm’a gideceğimiz uçağın kapısına geldiğimizde Haluk’ la ben şaraaaappp şaraaappp diye inlemekteyiz… Küçük bir büfe var; onda da bira… İçimizde kaldı ya, ille bişey içicez… Alıyoruz soğuk biraları… Adamlar bize “yallah” diyene kadar koltuklarda oturup içiyoruz J)))
Küçücük fıçıcık içi dolu dalgıççık; uçağımıza binip yaklaşık 45dakika sonra Sharm’ a iniyoruz… bu arada söylemeyi unuttum… Mısırda sayıları bi acayip sayıyolar; alfabede de bi kaç harf eksik J)))) 2. uçakta alışıyoruz olaya….
Sharm havalimanında bizi uçaktan alana getiriyolar… “domestic” salona alıyolar… Bagajlarımız ise “international”de dönüp duruyor kendi başlarına J))) bütün yolcular camlara burnumuzu dayayıp valizlerimizi tespit ediyoruz… Çok şükür eksik yok J
Olayı Mısırlılara anlatabildikten sonra bagajlarımızı alıyoruz…
Elinde EXİT TURİZM levhalı genç bizi karşılıyor…
Haluk’ la her şeyi bırakıp koşa koşa duty freeden 2 şişe şarap kapıyoruz J)))
Bir minibüse arka camdan önce valizlerimiz yerleşiyor; sonra biz yerlerimize oturuyoruz… bişey yapmadık ama tatlı bir yorgunluk var üzerimizde… Yemek yiyelim, kendimizi çarşıya atalım istiyoruz… Benim fenere pil almam lazım, Haluk da bahçıvanını getirmiş, içlik lazım…
Otele varıyoruz… Odalarımıza gidiyoruz ki…
hahahahahaaa…
Cam var ama koridora bakıyo… Atmosfere açılan camı yok mu bu odaların…
Yok J)))
Biz Evşen’ le çok da önemsemiyoruz… Feryal ille değiştirmek istiyor… Onları havalı bi odaya taşıyoruz… Biz yerleşip üstümüz değişip tazeleniyoruz…
Akşam yemeğimiz otelde… Bize hoş geldin partisi olarak animasyon var iyi miJ))) dansöz de nerden bildiyse Feryal’ le beni kaldırıyor… Grubun 2 İzmirlisi olarak çıkıp oynuyoruz tabii itiraz etmeden J
Çarşı işlerimizi de hallettikten sonra erkenden yatıyoruz… Yarın büyük gün… Sabah 8’ de otelden gelip alacaklar bizi… dalış merkezine gidicez…
Sabah kahvaltılarımızı etmiş lobbyde hazırız saat 8de…
Adamlar dakik…
08.00…
Kapıdalar…
Önce çantalarımız, sonra biz yerleşiyoruz… Nama Bay’ in içindeki otellerden dalıcı ve şnorkelci toplaya toplaya dalış merkezimize gidiyoruz…
Wave Dive Center…
Çantalarımız iniyo… Biz iniyoruz… İzzet karşılıyor bizi… Exit turizm? Evet biziz…
Elimize bi form tutuşturuyo… Doldurup, imzalayın…
Sonra brövelerimizi ve dalış defterlerimizi istiyor…
Birer sepet alıyoruz… Numarasını formumuza yazıyoruz… ben bi regülatör kiralıyorum… 10usd günlük…
Bankodaki kadın Evşen’ le Ayşen’ e bişeyler demeye başlıyo… Kadın konuştukça bizimkiler sinirleniyo…
110euro…
O ne yaa??
Evşen’ in son dalışı bir sene öncesinde… Ayşen ise dalış defteri getirmemiş… Kadın da diyo ki bu durumda size bi hatırlatma eğitimi yapmak zorundayız ve bu 110 euro…
J))) şaka gibi…
Yauw 6 dalışa 135euro verirken neden bi dalışa 110 euro versin insanlar??
Kural…
Tartışıyoruz ama nafile… Adamlar TUTANkamon torunu…
Bu arada bizim diğer arkadaşlar Bengisu ve Ayşen…
Doktorlar…
Sualtı Hekimi…
Şaşırdınız mı?
Walla uzmanlıkları sualtı hekimliğiymiş… Nasıl yani demeyin… Deniz bakanımız yok belki ama bildiğin TUS’ la kazanılıp okunan bir “sualtı hekimliği” dalımız varmışşş… Basınç odalarında çalışıyolarmış genelde…
hahahahaa… Dalgıç gelmiyomuş merak etmeyin… Şeker hastaları geliyomuş daha çok…
Neyse dalışa dönelim… Dikkatimizi dağıtacak çok konu var bu gezide J

D E V A M   E D E C E K

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder